6150231615 |
Educació emocional en l'entorn educatiu de secundària |
2020-2021 |
Taller. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
15/10/2020 - 12/11/2020 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Pallars Jussà |
|
Av. Bisbe Iglésies, 5, 1r (Tremp)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Pallars
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Conèixer les emocions i dominar-les, augmenta el benestar personal i social, ajuda a comprometre’ns amb nosaltres mateixos i millora la nostra capacitat de donar respostes més reflexives.
Actualment, degut a la pandèmia ens ha tocat viure situacions d’incertesa i inquietud...com podem aprendre nosaltres mateixos/es sobre les nostres emocions i acompanyar als nostres alumnes a potenciar els seus recursos emocionals?...
Es realitzara al Moodle del Servei educaatiu
|
| |
Objectius |
- Adquirir coneixements sobre les emocions i la seva gestió.
- Facilitar eines per augmentar el benestar personal i social en l’alumnat.
- Conèixer les competències emocionals i desenvolupar-les a la pràctica.
- Diferenciar entre intel·ligència emocional i educació emocional. 5. Practicar amb diferents exercicis eines de benestar emocional. 6. Posar significat i practicar l’empatia, l’assertivitat, l’autoestima i la resiliència.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1. Educació emocional o Per què és important l’educació emocional ? o Diferència entre intel·ligència emocional i educació emocional. o Desenvolupament emocional des de l’escolarització fins a la pubertat. o Desenvolupament emocional en l’adolescència.
Mòdul 2. El món de les emocions; o Funció de les emocions. o Triangle: pensament/emoció/acció. o Emocions agradables i desagradables. o Regulació emocional.
Mòdul 3. Exposició i treball de casos.
Mòdul 4. Recursos i activitats per l'aula. o Activitats per treballar l’autoconcepte i l’autoestima. o Activitats per treballar la comprensió de les emocions (pròpies i dels altres). o Activitats per treballar l’assertivitat.
|
| |
Formador/a |
Montserat Caselles
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
- En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
-Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
E-mail |
crp-pallarsjussa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
15/10/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
22/10/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
29/10/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
05/11/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
12/11/2020 |
1700 |
1900 |
|
| |